Ikke godkjent EU-kontroll på grunn av avgassmålingen?

4. mai 2021

Strengere krav til utslippskontroll gjør at flere biler stryker på EU-kontrollen, men det skal ikke mye til av verken penger eller tid for å få løst problemet.

Med relativt nye virkemidler som EGR (eksosgjenvinning) og DPF (dieselpartikkelfilter) er utslippene lavere enn aldri før på bensin- og dieselbiler, ulempen er at disse komponentene over tid samler opp for mye av sot- og karbonrester og går tette. Dette igjen fører til at motoren går dårligere og slipper ut mer av de skadelige gassene.

Røyktetthet overstiger nivå angitt av produsenten

Ser dette kjent ut og forekommer på kontrollseddelen? Da er det heldigvis ikke mye som skal til for å få løst problemet.

Før hydrogenrens Avgassmåling før karbonrens Avgassmåling før karbonrens Etter hydrogenrens Avgassmåling etter karbonrens Avgassmåling etter karbonrens Røykgassmåling utført før og etter hydrogenrens (karbonrens) på et av våre servicesentre. Problemet løst og bilen godkjent på kun 1 time og til en pris under 1.500 kroner.

Rens motoren med hydrogen

Hydrogen har den egenskapen at den binner seg til sot- og karbonavleiringer og starter en kjemisk reaksjon som omdanner disse til gassform, helt uten bruk av kjemikalier og helt trygt for bilen.

I tillegg til godkjent EU-kontroll vedlikeholdes dyre komponenter slik som EGR, DPF og turbo - samtidig som det reduserer drivstofforbruket.

Ved gjennomsnittlig kjøring sparer du inn utgiften med hydrogenrens bare ved spart drivstofforbruk.