Raufossverksted satser på ny teknologi for å rense motorer og forbedre ytelsen!
Bilverkstedet satser på en bokstavelig talt, ny grønn maskin, som renser motorene innvendig og fjerner sotet som bidrar til at motoren går dårligere og har større risiko for feil.
De fleste vasker bilen utvendig, men glemmer innvendig i motoren. Med kjøremønsteret til mange i dag, som er frem og tilbake til jobb eller barnehage rekker motoren aldri å bli helt driftsvarm, den bygger da bare opp et større og større sotlag innvendig som fører til høyere drivstofforbruk, skadelige utslipp, feilmeldinger og ødelagte deler.
Reduserer drivstofforbruket med opptil 15 %
Den nye løsningen fungerer ved at man tilfører hydrogengass gjennom luftinntaket på bilen. Hydrogenet reagerer med sotet innvendig i motoren og fungerer som et naturlig løsemiddel – løsningen er helt kjemikaliefri, i prosessen for å produsere hydrogenet benyttes det kun strøm og vann. Ved å fjerne sotavleiringene inne i motoren gjenoppretter du bilens ytelse, den går bedre og bruker mindre drivstoff. Ved en gjennomsnittlig kjørelengde vil du spare inn rensekostnaden bare ved redusert drivstofforbruk. I tillegg vedlikeholder du motoren og reduserer faren for feil.
Tror tidspunktet er perfekt
Vi på verkstedet merker at folk får dårligere råd og kvier seg mer for høye verkstedregninger. Dette kan derfor være en reddende løsning. Deler slik som EGR, turbo og dieselpartikkelfilter koster fort mellom 15 til 30 tusen å bytte, per del. Med den nye løsningen trenger man i de fleste tilfeller ikke skifte den dyre dele, men heller rense den – til en brøkdel av kostnaden.